torstai 26. huhtikuuta 2018

Pääsiäisreissu Italiaan osa 2

Matkapostaus keväisestä Italiasta jatkuu! :)

Sunnuntaina lähdimme aamupalan jälkeen katselemaan Comoa lisää, kun oli oikein aurinkoinen sää. Kävimme myös Brunaten kukkulalla, mistä näki maisemat kauas asti. Sunnuntaina Italiassakin alkoi pääsiäisen pyhät jo näkyä ja ravintoloissa oli omat pääsiäismenut ym. Me kävimme hakemassa kaupasta vain salaatit ja focacciaa ja lähdimme ajelemaan Milanoon.

Milanossa palautimme vuokra-automme, vaikka olisimme voineet pitää sitä vielä seuraavaan aamuun. Kentältä menimme bussilla keskustaan ja sieltä kävellen ja metrolla hotelliimme (Hotel Sanpi Milano). Pienen lepäilyn jälkeen lähdimme katselemaan aurinkoista ja lämmintä Milanoa. Meidän hotellilta keskustaan mentäessä oli ihana puisto, missä oli paljon ihmisiä kaunista kevätpäivää viettämässä. Milanon tuomiokirkon läheisyydessä oli ihan järkyttävän paljon ihmisiä. Samoin viereisessä ostoskeskuksessa (Galleria Vittorio Emanuelle II). Onnistuimme kuitenkin saamaan pöydän Gallerian yhdestä ravintolasta ja joimme siellä elämämme kalleimmat Mojitot. :D

Illansuussa lähdimme kävelemään hotellille päin tarkoituksena löytää siitä matkan varrelta joku ravintola. Päädyimme sellaiselle selvästikin turisteille suunnatulle ravintolakadulle, missä söimme ihan ok lohipastat. Siitä matka jatkuikin hotellille nukkumaan.

Maanantai oli viimeinen kokonainen päivä reissussa ja silloin kävimme City Life ostoskeskuksessa. Mitään emme ostaneet, mutta katselimme kauppojen tarjontaa ja upeita taloja ostarin vieressä. Ostarilla söimme herkulliset paninit, paikkaa en kylläkään muista... City Lifesta kävelimme Parco Sempionen kautta metrolle. Metroa vaihtaessa kävimme jäätelöllä, sillä pakkohan Italiassa on jäätelöä syödä! Tulimme metrolla hotellin lähelle, mistä mies meni hotellille lepäilemään ja minä lähdin tutkimaan ostoskatu Buenos Airesin tarjontaa. Tulikin tuolla reissulla käveltyä taas aika paljon, onneksi mies ei ollut mukana! :D

Illalla kävimme vielä yhdessä katsomassa hienoja pankki ym. rakennuksia sekä Milanon kanavia. Me ei kyllä ihan ymmärretty mikä ihmisiä sinne kanaville veti, sillä ei siellä ollut oikein muuta kuin turistiravintoloita. Ei haluttu sinne jäädä syömään vaan lähdimme hotellille päin ja söimme ihan hotellin lähellä yhdessä kiinalaisessa ravintolassa, mikä oli erittäin hyvä ravintola. Tuonne menisin mielelläni uudestaankin! Hinnatkin oli edulliset.

Tiistaina lähdimmekin heti aamusta lentokentälle ja paluulento oli myös Frankfurtin kautta. Meillä oli sekä mennessä että palatessa tosi lyhyet vaihtoajat lennoissa ja lennot oli molemmilla kerroilla myöhässä. Meinasi vähän jännittää, että miten ehdimme jatkolennolle mutta onneksi ehdimme! :)

Sää Italiassa on keväisin hyvinkin vaihteleva, Comojärvellä oli sumuista ja välillä myös satoi ja ukkosti, mutta onneksi vähän nähtiin aurinkoakin. Milanossa sattui olemaan aurinkoista noina päivinä, kun me siellä olimme. Comojärvellä oli todella hiljaista, vaikka pelkäsin että siellä on hirveästi turisteja pääsiäisenä. Milanossa sen sijaan oli paljon porukkaa tietyissä paikoissa, mutta kyllä sieltä rauhaakin löytyi. Tämä oli kyllä yksi meidän parhaista reissuista ja nyt uskallamme varmaan vuokrata auton uudemmankin kerran! :)